Sprzęt proszę przynosić do wychowawców klas
W minionym tygodniu dzieci z najstarszej grupy przedszkolnej zapoznały się z pracą rolnika. Wykonały także szereg zadań: pracę plastyczną pt. "Rolnik", wysłuchały opowiadania o zwierzętach mieszkających w gospodarstwie, nauczyły się pisać nazwy owych zwierząt, jak również wykonały zadania matematyczne i rebusy związane z maszynami oraz narzędziami rolniczymi. Pani Sandra zadbała również , by dzieci miały stały kontakt z językiem niemieckim poprzez piosenki dostępne na platformie internetowej. Bardzo dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w pracę podczas tego tygodnia, za wszystkie zdjęcia i filmiki, a Biedronkom za aktywność podczas wykonywania zadań.
Uczniowie z klasy III wykonali przepiekne prace plastyczne przedstawiające okazy przyrody naszego regionu: jezioro Dębowa, rzeka Odra, Dębowa z lotu ptaka oraz drzewo w moim ogrodzie oraz wykonali albumy o Parkach Narodowych.
Od 6 kwietnia do 10 kwietnia w grupie "Kotki" realizowane były treści program: Wielkanoc
- "Wielkanoc za pasem"
- "Ale jaja"
- "Co się kryje w święconce?"
- "Świąteczny stół"
W tym roku Święta Wielkiej Nocy przeżywamy w nieco inny sposób niż zazwyczaj. Jednak mimo trudnego czasu chcemy przeżyć je jak najgłębiej, a siłę będziemy czerpać od Zmartwychwstałego Pana.
Przedświąteczne nauczanie zdalne języka niemieckiego zdominowane było atmosferą Świąt Wielkanocnych. Uczniowie klas I-II przygotowywali kartki i życzenia w języku niemieckim. Jak zwykle nie zawiodła wyobraźnia, a kartki wyszły przepiękne. Frohe Ostern!
Bieżący tydzień pracy zdalnej upływa nam na tematach związanych ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi. Biedronki aktywnie realizują wszystkie pomysły swoich pań. W tym tygodniu dzieci wykonały zajączki z rolek papieru, ozdobiły wielkanocne koszyczki, a także włączyły się w swoich domach do przygotowań świątecznych poprzez wspólne sprzątanie. Życzymy dużo zdrowia w nadchodzącym czasie, a Święta Wielkanocne niech będą przyjemnym czasem celebrowanym w najbliższym gronie.
Uczniowie na zajęciach języka angielskiego dali się ponieść świątecznej atmosferze. Głównym celem było wzbogacenie wiadomości na temat słownictwa oraz tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi, rozwijanie samodzielności i aktywności twórczej oraz wzmacnianie wzajemnych relacji w rodzinie. Dzięki technologii informacyjnej uczniowie mogli śpiewać piosenki, rozwiązywać zadania interaktywne, a także wykonywać prace plastyczne połączone ze znajomością języka w postaci boksu sensorycznego, a także kartek wielkanocnych.
Dla wszystkich uczniów w tym trudnym czasie nauka języka angielskiego jest obecnie możliwa. Dzięki rozwojowi techniki, możemy uczyć się w domowym zaciszu. Poszerzamy wiedzę we własnym tempie, sami decydujemy od czego zaczynamy naukę języka angielskiego. Uczniowie klas I- III na zajęciach zdalnych z języka angielskiego mają wiele możliwości rozwijania kompetencji językowych, ze względu na zasób, który oferuje internet. Uczniowie rozwijają, oraz utrwalają sprawności językowe poprzez ciekawe platformy, aplikacje interaktywne w tym edunect, wykonują ćwiczenia zadaniowe. Z pomocą nauczyciela poszerzają, i utrwalają słownictwo przy użyciu fiszek internetowych, oraz kanałów edukacyjnych. Rodzice, oraz uczniowie dzięki komunikacji internetowej są w stałym kontakcie z nauczycielem, który w wyznaczonym czasie konsultacji chętnie służy pomocą, oraz wskazówkami.
Podczas trwania nauki zdalnej w Zespole Szkolno – Przedszkolno w Reńskiej Wsi dzieci i uczniowie w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej korzystają z opieki logopedy szkolnego i tyflopedagoga. Taka terapia znacznie różni się od spotkania twarzą w twarz z terapeutą. Nie mniej jednak w sytuacji w jakiej się wszyscy znajdujemy, radzimy sobie dobrze.
Logopeda, czy tyflopedagog jest wsparciem nie tylko dla dzieci i uczniów zakwalifikowanych na zajęcia poszczególne zajęcia, ale również dla rodziców. Większość z podopiecznych ćwiczenia wykonuje właśnie z rodzicami, którzy na ten czas stają się również terapeutami w swoich domach. W ramach wsparcia dla Was drodzy rodzice, uczniowie dzieci – poniżej linki do ciekawych stron, z których można czerpać pomysły i fajnie się bawić podczas kształcenia na odległość.
Uczniowie klas 1-3 wykonali przepiękne kolorowe palmy wielkanocne, którymi pragną się trochę pochwalić. Palmy przypominają nam uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy. W tym roku nieco inaczej obchodziliśmy Niedzielę Palmową, co nie oznacza, że nie można palemek przygotować.
W procesie rozwoju psychicznego i społecznego dziecka niezmiernie istotna rola przypada zabawie. Dobra zabawa jest dziecku potrzebna jak jedzenie, ubranie, sen. Dobra zabawa to taka, która oprócz sprawiania radości jednocześnie uczy i rozwija. Podstawowym jej warunkiem są: odpowiednie miejsce, czas i dobrze dobrane zabawki, a oprócz tego naturalne zainteresowanie i zaangażowanie.
W minionym tygodniu Panie z najstarszej grupy przedszkolnej udostępniały dzieciom treści związane ze wszystkim, co dzieje się na wiejskim podwórku. Dzieci zbudowały swoje własne gospodarstwa, wykonały prace plastyczne związane ze zwierzętami hodowlanymi, wysłuchały tematycznych piosenek i rozwiązały zadania matematyczne. Oczywiście nie zapomniały tez piosenek w języku niemieckim. Dziękujemy bardzo dzieciom i Rodzicom za zaangażowanie.
Uczniowie klasy I systematycznie pracują: piszą, czytają, liczą, grają na flazoletach, ćwiczą, robią zadania w EduNectoraz wykonują pracę plast- techniczne.
Dzieci i uczniowie z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Reńskiej Wsi już od trzech tygodni pracują intensywnie w swoich domach. Edukacja jest kontynuowana na odległość
z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W taki sam sposób odbywają są też zajęcia logopedyczne. Dzieci otrzymują do domu ćwiczenia oraz polecenia. Są to proste zadania
w formie zabawowej, które mogą być nie tylko obowiązkiem, ale także ciekawą formą spędzenia czasu z domownikami. Otrzymują ciekawe linki z filmami instruktażowymi jak ćwiczyć, propozycje gier planszowych do wydrukowania lub samodzielnego narysowania według wzoru, przykłady ćwiczeń oddechowych, artykulacyjnych i masę innych ciekawych form doskonalenia i rozwijania prawidłowej wymowy. Ważne jest, by nie przerywać prowadzonej terapii, zwłaszcza jeśli pojawiły się pierwsze efekty, które trzeba utrwalać. Mamy nadzieję, że proponowane aktywności pomogą Wam oderwać się na chwilę od otaczającej nas trudnej rzeczywistości. Drodzy rodzice, dziękujemy Wam bardzo za trud jaki wkładacie w edukację Waszych pociech w domach. Życzymy dużo zdrowia i mamy nadzieję na szybkie „do zobaczenia”!
Chcemy Was zaprosić do niezwykłej przygody z Pismem Świętym. Szczególnie w tym czasie, kiedy jest w nas tyle lęku i niepewności związanej z koronawirusem. Szukajmy nadziei i pocieszenia w Słowie Bożym. Celem projektu jest zetknięcie się, rozczytanie i poznanie ksiąg Pisma Świętego. Kiedy przeżywamy w Polsce stan zagrożenia epidemicznego, chcemy zjednoczyć się wszyscy razem w naszej diecezji, zawiązać wspólnotę, która łączy się poprzez czytanie i przepisywanie Biblii. Teraz, kiedy wykonujemy ministerialne zalecenia, aby pozostać w domu, mamy więcej czasu - wykorzystajmy ten czas na poznanie „listu Pana Boga do człowieka”, jakim jest właśnie Biblia. Nie możemy również przejść obojętnie wobec apelu papieża Franciszka, który skierował do każdego z nas takie słowa: „Ilu z Was spędza dwie minuty dziennie na czytaniu Ewangelii? Dwie minuty! Weź małą księgę Ewangelii. Noś ją w kieszeni lub torebce. Kiedy jesteś w autobusie, metrze lub pociągu, gdy jesteś w domu, otwórz i czytaj przez dwie minuty. Spróbuj! Zobaczysz, jak zmieni się Twoje życie, ponieważ spotkasz Jezusa. Spotkasz się ze Słowem”.
Dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Zwykłe przedmioty stają się niezwykłe, z każdej sytuacji wyciąga się lekcję, którą pamięta się (nawet podświadomie) przez całe życie. Kreatywność dziecka bierze się przede wszystkim z jego wyobraźni – a to procentuje w dalszym życiu: w szkole, na studiach, a także w pracy. Uczniowie klasy III swoją wyobraźnię przełożyli na papier i stworzyli przepiękne rysunki używając jako główny motyw swoją dłoń.
Technologia rozwija się z każdą sekundą naszego życia. Internet daje nam co raz to nowe możliwości. Jedną z nich jest nauka online. Uczniowie klas I-II swoją przygodę z językiem mniejszości narodowej- niemiecki w obecnej sytuacji rozwijają w bardzo efektywny sposób. Dzieci w domowym zaciszu utrwalają zdobytą w szkole wiedzę, kontaktują się z nauczycielem poprzez kominikatory internetowe, wypełniają zadane karty pracy, a poprzez wsparcie nauczyciela zbobywaja nowe słownictwo. Uczniowie są kreatywni w działaniu, co pomaga im właściwie przyswajać wiedzę. Dziękuję za współpracę .
Zamknięcie szkół to wyzwanie dla wszystkich - nauczycieli, rodziców i uczniów. Korzystając z możliwości, jakie daje internet, można wspólnie pracować z uczniami na różnych dokumentach. Nauczyciele nauczania początkowego wspólnie z swoimi uczniami znaleźli drogę do dalszej i efektownej nauki. Dzieci czas spędzony w domu wykorzystują w bardzo owocny i kreatywny sposób.
Zabawy sensoryczne mają za zadanie dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów malucha i poszerzać świat jego doznań. Nie potrzeba do nich skomplikowanych zabawek, można wykorzystać przedmioty codziennego użytku i produkty spożywcze, które znajdą się w każdym domu.
W dniu 10 marca 2020 r. na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Opolskiego w Opolu odbył się finał Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Religijnej – ŻAK 2020. Mając na uwadze obchodzoną w tym roku 100 rocznicę urodzin Karola Wojtyły, konkurs dotyczył życia i posługi Papieża Polaka i odbywał się pod hasłem: „Św. Jan Paweł II – pasterz i przyjaciel młodych”.Spośród 1475 uczniów szkół podstawowych, którzy rozpoczęli udział w konkursie na etapie szkolnym, a później, po przejściu etapu rejonowego, do którego, z naszej szkoły, dostali się : Julia Manek i Filip Horbijczuk, oboje z klasy 5, w finale wzięło udział 43 uczestników z klas IV-VI. Do finału dostała się uczennica Julia Manek. Jest finalistką Konkursu Żak 2020. Gratulujemy sukcesu i życzymy dalszych.
DRODZY RODZICE! Jest nam przykro, że nasze przedszkole jak wiele innych placówek nie rozbrzmiewa gwarem dziecięcych głosów. Rzeczywistość w jakiej się znaleźliśmy jest czasem wielu wyrzeczeń i utrudnień, chcemy jednak przynajmniej w jakimś stopniu być z Państwem i naszymi dziećmi. Na stronach internetowych można znaleźć wiele ciekawych propozycji zabaw i aktywnego spędzenia z dziećmi tego trudnego czasu. Drodzy Rodzice stwórzcie domowe przedszkole, wykorzystując nasze pomysły, aby dzieci jak najmniej odczuły niespokojny czas. Sprawmy, aby dzieci były szczęśliwe i uśmiechnięte, a przede wszystkim bezpieczne i zdrowe. Pozostańcie w „Domowym przedszkolu ”. Z serdecznymi pozdrowieniami i życzeniami zdrowia oraz szybkiego powrotu do nas.
Zachęcamy rodziców i dzieci do wspólnej aktywności fizycznej. Na początek rozgrzewka dynamiczna.
Astrologiczna wiosna już nas odwiedziła, więc panie z grupy Biedronek poprosiły dzieci, by z pomocą rodziców wykonały w domu obrazki przestawiające bociana. Dzieci zachwyciły nas swoją kreatywnością. Wszyscy czekamy na powrót do przedszkola i wspólne szukanie oznak wiosny.
![]() | Dzisiaj | 1134 |
![]() | Wczoraj | 1777 |
![]() | Miesiąc | 2911 |
![]() | Wszyskie | 2851785 |