Podczas trwania nauki zdalnej w Zespole Szkolno – Przedszkolno w Reńskiej Wsi dzieci i uczniowie w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej korzystają z opieki logopedy szkolnego i tyflopedagoga. Taka terapia znacznie różni się od spotkania twarzą w twarz z terapeutą. Nie mniej jednak w sytuacji w jakiej się wszyscy znajdujemy, radzimy sobie dobrze.
Logopeda, czy tyflopedagog jest wsparciem nie tylko dla dzieci i uczniów zakwalifikowanych na zajęcia poszczególne zajęcia, ale również dla rodziców. Większość z podopiecznych ćwiczenia wykonuje właśnie z rodzicami, którzy na ten czas stają się również terapeutami w swoich domach. W ramach wsparcia dla Was drodzy rodzice, uczniowie dzieci – poniżej linki do ciekawych stron, z których można czerpać pomysły i fajnie się bawić podczas kształcenia na odległość.
Uczniowie klas 1-3 wykonali przepiękne kolorowe palmy wielkanocne, którymi pragną się trochę pochwalić. Palmy przypominają nam uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy. W tym roku nieco inaczej obchodziliśmy Niedzielę Palmową, co nie oznacza, że nie można palemek przygotować.
W procesie rozwoju psychicznego i społecznego dziecka niezmiernie istotna rola przypada zabawie. Dobra zabawa jest dziecku potrzebna jak jedzenie, ubranie, sen. Dobra zabawa to taka, która oprócz sprawiania radości jednocześnie uczy i rozwija. Podstawowym jej warunkiem są: odpowiednie miejsce, czas i dobrze dobrane zabawki, a oprócz tego naturalne zainteresowanie i zaangażowanie.
W minionym tygodniu Panie z najstarszej grupy przedszkolnej udostępniały dzieciom treści związane ze wszystkim, co dzieje się na wiejskim podwórku. Dzieci zbudowały swoje własne gospodarstwa, wykonały prace plastyczne związane ze zwierzętami hodowlanymi, wysłuchały tematycznych piosenek i rozwiązały zadania matematyczne. Oczywiście nie zapomniały tez piosenek w języku niemieckim. Dziękujemy bardzo dzieciom i Rodzicom za zaangażowanie.
Uczniowie klasy I systematycznie pracują: piszą, czytają, liczą, grają na flazoletach, ćwiczą, robią zadania w EduNectoraz wykonują pracę plast- techniczne.
Dzieci i uczniowie z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Reńskiej Wsi już od trzech tygodni pracują intensywnie w swoich domach. Edukacja jest kontynuowana na odległość
z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W taki sam sposób odbywają są też zajęcia logopedyczne. Dzieci otrzymują do domu ćwiczenia oraz polecenia. Są to proste zadania
w formie zabawowej, które mogą być nie tylko obowiązkiem, ale także ciekawą formą spędzenia czasu z domownikami. Otrzymują ciekawe linki z filmami instruktażowymi jak ćwiczyć, propozycje gier planszowych do wydrukowania lub samodzielnego narysowania według wzoru, przykłady ćwiczeń oddechowych, artykulacyjnych i masę innych ciekawych form doskonalenia i rozwijania prawidłowej wymowy. Ważne jest, by nie przerywać prowadzonej terapii, zwłaszcza jeśli pojawiły się pierwsze efekty, które trzeba utrwalać. Mamy nadzieję, że proponowane aktywności pomogą Wam oderwać się na chwilę od otaczającej nas trudnej rzeczywistości. Drodzy rodzice, dziękujemy Wam bardzo za trud jaki wkładacie w edukację Waszych pociech w domach. Życzymy dużo zdrowia i mamy nadzieję na szybkie „do zobaczenia”!
Chcemy Was zaprosić do niezwykłej przygody z Pismem Świętym. Szczególnie w tym czasie, kiedy jest w nas tyle lęku i niepewności związanej z koronawirusem. Szukajmy nadziei i pocieszenia w Słowie Bożym. Celem projektu jest zetknięcie się, rozczytanie i poznanie ksiąg Pisma Świętego. Kiedy przeżywamy w Polsce stan zagrożenia epidemicznego, chcemy zjednoczyć się wszyscy razem w naszej diecezji, zawiązać wspólnotę, która łączy się poprzez czytanie i przepisywanie Biblii. Teraz, kiedy wykonujemy ministerialne zalecenia, aby pozostać w domu, mamy więcej czasu - wykorzystajmy ten czas na poznanie „listu Pana Boga do człowieka”, jakim jest właśnie Biblia. Nie możemy również przejść obojętnie wobec apelu papieża Franciszka, który skierował do każdego z nas takie słowa: „Ilu z Was spędza dwie minuty dziennie na czytaniu Ewangelii? Dwie minuty! Weź małą księgę Ewangelii. Noś ją w kieszeni lub torebce. Kiedy jesteś w autobusie, metrze lub pociągu, gdy jesteś w domu, otwórz i czytaj przez dwie minuty. Spróbuj! Zobaczysz, jak zmieni się Twoje życie, ponieważ spotkasz Jezusa. Spotkasz się ze Słowem”.
Dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Zwykłe przedmioty stają się niezwykłe, z każdej sytuacji wyciąga się lekcję, którą pamięta się (nawet podświadomie) przez całe życie. Kreatywność dziecka bierze się przede wszystkim z jego wyobraźni – a to procentuje w dalszym życiu: w szkole, na studiach, a także w pracy. Uczniowie klasy III swoją wyobraźnię przełożyli na papier i stworzyli przepiękne rysunki używając jako główny motyw swoją dłoń.
Technologia rozwija się z każdą sekundą naszego życia. Internet daje nam co raz to nowe możliwości. Jedną z nich jest nauka online. Uczniowie klas I-II swoją przygodę z językiem mniejszości narodowej- niemiecki w obecnej sytuacji rozwijają w bardzo efektywny sposób. Dzieci w domowym zaciszu utrwalają zdobytą w szkole wiedzę, kontaktują się z nauczycielem poprzez kominikatory internetowe, wypełniają zadane karty pracy, a poprzez wsparcie nauczyciela zbobywaja nowe słownictwo. Uczniowie są kreatywni w działaniu, co pomaga im właściwie przyswajać wiedzę. Dziękuję za współpracę .
Zamknięcie szkół to wyzwanie dla wszystkich - nauczycieli, rodziców i uczniów. Korzystając z możliwości, jakie daje internet, można wspólnie pracować z uczniami na różnych dokumentach. Nauczyciele nauczania początkowego wspólnie z swoimi uczniami znaleźli drogę do dalszej i efektownej nauki. Dzieci czas spędzony w domu wykorzystują w bardzo owocny i kreatywny sposób.
Zabawy sensoryczne mają za zadanie dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów malucha i poszerzać świat jego doznań. Nie potrzeba do nich skomplikowanych zabawek, można wykorzystać przedmioty codziennego użytku i produkty spożywcze, które znajdą się w każdym domu.
W dniu 10 marca 2020 r. na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Opolskiego w Opolu odbył się finał Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Religijnej – ŻAK 2020. Mając na uwadze obchodzoną w tym roku 100 rocznicę urodzin Karola Wojtyły, konkurs dotyczył życia i posługi Papieża Polaka i odbywał się pod hasłem: „Św. Jan Paweł II – pasterz i przyjaciel młodych”.Spośród 1475 uczniów szkół podstawowych, którzy rozpoczęli udział w konkursie na etapie szkolnym, a później, po przejściu etapu rejonowego, do którego, z naszej szkoły, dostali się : Julia Manek i Filip Horbijczuk, oboje z klasy 5, w finale wzięło udział 43 uczestników z klas IV-VI. Do finału dostała się uczennica Julia Manek. Jest finalistką Konkursu Żak 2020. Gratulujemy sukcesu i życzymy dalszych.
DRODZY RODZICE! Jest nam przykro, że nasze przedszkole jak wiele innych placówek nie rozbrzmiewa gwarem dziecięcych głosów. Rzeczywistość w jakiej się znaleźliśmy jest czasem wielu wyrzeczeń i utrudnień, chcemy jednak przynajmniej w jakimś stopniu być z Państwem i naszymi dziećmi. Na stronach internetowych można znaleźć wiele ciekawych propozycji zabaw i aktywnego spędzenia z dziećmi tego trudnego czasu. Drodzy Rodzice stwórzcie domowe przedszkole, wykorzystując nasze pomysły, aby dzieci jak najmniej odczuły niespokojny czas. Sprawmy, aby dzieci były szczęśliwe i uśmiechnięte, a przede wszystkim bezpieczne i zdrowe. Pozostańcie w „Domowym przedszkolu ”. Z serdecznymi pozdrowieniami i życzeniami zdrowia oraz szybkiego powrotu do nas.
Zachęcamy rodziców i dzieci do wspólnej aktywności fizycznej. Na początek rozgrzewka dynamiczna.
Astrologiczna wiosna już nas odwiedziła, więc panie z grupy Biedronek poprosiły dzieci, by z pomocą rodziców wykonały w domu obrazki przestawiające bociana. Dzieci zachwyciły nas swoją kreatywnością. Wszyscy czekamy na powrót do przedszkola i wspólne szukanie oznak wiosny.
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Reńskiej Wsi od 16 marca pozostaje w systemie kształcenia na odległość, tak jak wszystkie placówki w kraju. Jest to trudna i nowa sytuacja dla każdego – rodzica, ucznia, nauczyciela. Za nami prawie dwa tygodnie, które pokazały, że jesteśmy w stanie sprostać temu wyzwaniu. Informacje zwrotne, które otrzymujemy potwierdzają, że prowadzone w placówce zajęcia funkcjonują dobrze w domach naszych uczniów – dzięki dobrej współpracy, za którą wszystkim rodzicom i uczniom bardzo dziękujemy. Otrzymujemy od uczniów nie tylko rozwiązane zadania domowe poprzez e – dziennik. Niektórzy dzielą się z nami także cieszącymi oko zdjęciami. Przykładowo uczennica klasy II – Paulina Jagła i jej siostra, uczennica klasy IV – Karolina Jagła, sprawdzały swoje zdolności w pracy z masą plastyczną. W zaciszu przydomowego ogródka, wykorzystały słoneczne dnia na wykonanie zadania polisensorycznego. Nie tylko bodźcowały wzrok kolorowymi kartkami, ale także ćwiczyły inne zmysły (dotyk, węch), dodatkowo motorykę małą, koordynację wzrokowo – ruchową. Uczennice są bardzo kreatywne, dlatego to ćwiczenie wykonały z uśmiechem na twarzach.
W obecnej sytuacji jaką mamy w naszym kraju stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem jakim jest kształcenie na odległość. Rodzice wraz z dziećmi z naszej szkoły spędzają czas nie tylko na nauce z podstawowych przedmiotów, takich jak: matematyka, język polski, języki obce, chemia i inne, ale także korzystają w dalszym ciągu z pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Dzieci z Publicznego Przedszkola w Reńskiej Wsi, które uczęszczają na indywidualne zajęcia logopedyczne, nadal korzystają z pomocy logopedy szkolnego. Otrzymują wskazówki do ćwiczeń w domu, ciekawe linki z zabawami logopedycznymi, filmami instruktażowymi – pokazującymi jak można ćwiczyć daną głoskę. Wykonują w domu ogromną pracę, przysyłają na dowód tego zdjęcia, filmy. Dzielą się z radością swoimi sukcesami. Logopeda jest w stałym kontakcie z rodzicami i chętnie udzieli pomocy, jest do dyspozycji rodziców i ich pociech. Za tak wspaniałą współpracę bardzo dziękujemy i życzymy dużo zdrowia!
Nauka będzie realizowana na odległość z wykorzystaniem materiałów udostępnionych przez nauczycieli zgodnie z podstawą programową oraz Centralnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. W przypadku przedszkola i uczniów klas I-III szkoły podstawowej nauczyciel będzie informował rodziców o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu. Rejestracja w poszczególnych dniach i wskazanych przez nauczyciela godzinach lekcji on-line jest potwierdzeniem obecności ucznia na zajęciach. Wszelkie prace wykonywane przez ucznia odsyłane są taką samą drogą elektroniczną i podlegają ocenianiu. Dyrektor szkoły informuję, że w celu realizacji obowiązków wynikających z _& 1 pkt 5 Rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19 z dnia 20 marca 2020 r.( Dz.U.z 2020 r poz493) na konto ucznia w dzienniku elektronicznym zamieszczone będą:
1.wypis ze statutu szkoły zawierający nowelizację wewnątrzszkolnego systemu oceniania;
2.wymagania edukacyjne z poszczególnych przedmiotów;
3.plan zajęć z dołączanymi zakresami treści nauczania w poszczególnych oddziałach.
Zgodnie z zapisami rozporządzenia MEN od 25 marca 2020r. nauka będzie obowiązkowo odbywać się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Nowe przepisy będą obowiązywać od 25 marca 2020r. do 10 kwietnia 2020r. w których określono zasady prowadzenia nauczania na odległość i możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów. W Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Reńskiej Wsi wykorzystywana będzie platforma e-dziennik. Uczniowie mają możliwość codziennego kontaktu z wychowawcą klasy oraz nauczycielami.
Chcąc przyśpieszyć przyjście wiosny postanowiliśmy założyć w sali zielony ogródek. Zgromadziliśmy potrzebne przybory ( pojemniczki, doniczki, konewki), ziemię i nasionka. Przed przystąpieniem do pracy dzieci poznały warunki potrzebne roślinom do wzrostu. Następnie wysialiśmy rzeżuchę oraz sadziliśmy cebulkę na szczypiorek. Posialiśmy również owies który mamy nadzieję zazieleni się w kąciku przyrody. Po zasianiu i podlaniu rośliny zostały umieszczone na parapecie i w kąciku przyrody. Codziennie przedszkolaki mogą oglądać przez lupę nasz piękny wiosenny kącik. Kiedy rośliny wyrosną będą źródłem witamin na kanapkach. Wcześniej grupa maluszków obserwowała budzącą się przyrodę na spacerach oraz odwiedzając sklep ogrodniczy.
Jednym z wymogów projektu " Piękna Nasza Polska Cała" było zorganizowanie wspólnego oglądania bajki " z dawnych czasów". Panie Sandra i Bożena podeszły do tego zadania bardzo poważnie. Przygotowały w sali krzesła na których zasiedli widzowie z popcornem w ręku. Na tablicy multimedialnej pojawiła się bajka : "Krecik". Dzieci były zachwycone. Przez moment wszyscy poczuliśmy się jak " w starym kinie" .
09.03.2020 r. dziewczynki w grupie Biedronki zostały bardzo miło zaskoczone przez swoich kolegów. Z samego rana chłopcy odśpiewali gromkie "sto lat" celebrując w ten sposób wczorajszy Dzień Kobiet, następnie wręczyli dziewczynkom piękne niespodzianki i kwiaty, które każda "mała kobieta" mogła wziąć do domu. Dziewczyny nie pozostały chłopakom dłużne, więc każdy "mały mężczyzna" dostał słodką niespodziankę.
09.03.2020 r. odwiedziła naszą grupę pani Judyta- szkolny logopeda. Poprzez zabawy i ćwiczenia pani logopeda pokazała nam, jak można rozwijać swoje kompetencje językowe. Dziękujemy bardzo za cenne wskazówki i "smaczne zabawy".
08.03.2020 r. do Zespołu Szkolno- Przedszkolnego przyjechał zespół wokalno- taneczny z Ukrainy. Podczas występów mogliśmy zapoznać się z tradycyjnymi i nowoczesnymi tańcami w wykonaniu artystów, jak również zaśpiewać z nimi piosenki, które znajdują się w naszym rodzimym repertuarze. Niesamowitych wrażeń i emocji dostarczyły nam dziewczynki, które trenują na Ukrainie akrobatykę i zajmują 3 miejsce w swojej kategorii wiekowej w ich kraju. Występ artystów to była prawdziwa uczta dla duszy i serca
W czwartek 5 marca 2020 r. w naszej szkole odbyły się Mistrzostwa Gminy w Tenisie Stołowym Dzieci Indywidualnie w ramach współzawodnictwa Szkolnego Związku Sportowego. Bardzo udany występ zanotowała Jessica Socha zajmując trzecie miejsce. Gratulujemy!
Dzisiaj | 1336 | |
Wczoraj | 2585 | |
Miesiąc | 38445 | |
Wszyskie | 2549980 |