Każdy dzień jest Dniem Dziecka Z OKAZJI DNIA DZIECKA BAWCIE SIĘ PONIEWAŻ "KIEDY ŚMIEJE SIĘ DZIECKO, ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT"- Janusz Korczak......
Opowiadanie „Mądrość serca”, (red. M. Porębskiej i A. Sujka); poprawki : Sylwia Kustosz
„Historia tęczy”. Kiedyś, bardzo dawno temu, wszystkie kolory świata zaczęły się sprzeczać. Każdy z nich utrzymywał, że jest najpiękniejszy, najważniejszy, najpotrzebniejszy. Zieleń powiedziała:- Jest oczywiste, że jestem najważniejszym kolorem. Jestem piękna i nie ma beze mnie wiosny, ani lata. Jestem kolorem trawy, drzew, liści. Beze mnie świat byłby smutny. Przerwał jej niebieski:
- Patrzysz tylko na ziemię; a co z morzem i niebem? To ja nadaję im kolor. Ja pomalowałem caluteńkie niebo, każdą rzekę, jezioro, morze, ocean. Jestem niezbędny i najważniejszy! Kolor żółty uśmiechnął się swoim zwyczajem: - Jesteście wszystkie bardzo ważne, ale to ja przynoszę światu uśmiech, radość, ciepło. Słońce jest żółte, księżyc jest żółty, gwiazdy są żółte. Wszystko, co pomaluję jest takie piękne, że wszyscy patrzą na to z zachwytem! Czerwień nie mogła znieść tego długiego wywodu: - Ja jestem ponad wami wszystkimi bo ja jestem kolorem serca – miłości. Jestem też kolorem ognia. Daję ludziom ciepło. Beze mnie nie można się obejść! Spór kolorów trwał i coraz bardziej się wzmagał. Nagle na niebie pojawiła się wielka czarna chmura i powiedziała: - Jesteście niemądre kolory! Wszystkie jesteście piękne, jak motyle, jak kwiaty. Tak mi smutno jak słucham waszej kłótni! I chmura zaczęła płakać gęstym deszczem. W tej chwili na niebie po jawiło się słońce i powiedziało: - Nie płacz chmuro, a wy kolory, przestańcie się kłócić. Weźcie się za ręce i namalujcie na niebie coś pięknego razem, aby było widać was wszystkie. - Kolory zaczęły malować na niebie różnobarwne pasy i tak powstała tęcza. Na jej widok chmurka się uśmiechnęła, a kolory zobaczyły, że każdy z nich jest piękny i niezastąpiony i wspaniale wyglądają razem! Na pamiątkę tej chwili za każdym razem, gdy słońce chce pocieszyć kropelki spadającego deszczu, na niebie pojawia się tęcza
W zeszłym tygodniu Biedronki wraz z paniami uczyły się rozpoznawać emocje i je nazywać. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób można sobie radzić z trudnymi odczuciami oraz jak bardzo ważne w życiu są pozytywne chwile. Biedronki układały także rytmy związane z emocjami, tworzyły emocjonalne stworki, domino oraz obrazowały sytuacje w których były szczęśliwe. Dziękujemy rodzicom naszych Biedronek za zaangażowanie.
W tym tygodniu wraz z dziećmi rozmawialiśmy zdalnie o Egzotycznych Zwierzętach. Przedszkolaki rozwiązywały zagadki, słuchały wierszy i opowiadań o zwierzętach żyjących w Afryce, Indiach czy Australii. We czwartek wspólnie wybraliśmy się do ZOO. Rozmawialiśmy o tym: Co to jest ogród zoologiczny?, Dlaczego ludzie zakładają ogrody zoologiczne? czy Jak należy zachowywać się w zoo? Podczas zajęć plastycznych dzieci rozwijając własną wyobraźnię i kreatywność tworzyły własne egzotyczne zwierzęta .
Uczniowie klasy VII w niezwykły sposób wyrazili piękno i miłość do swojej Ojczyzny. Dziś prezentujemy ostatni już utwór z tego cyklu
Polska- Ojczyzna moja! - autor: Anna P.
Moją ojczyzną jest Polska ziemia!
Nigdy nie zechcę jej zmieniać,
Ona zawsze będzie dla mnie jak Matka,
Tu na ziemi jest moja chatka.
Mojej Ojczyźnie miłość darzę,
Serce swe złożę jej nad ołtarzem,
Kocham ją szczerze, i mam zamiary,
Z okazji setnej rocznicy urodzin Jana Pawła II biedronki wykonały piękne serduszka upamiętniające Papieża Polaka.
Od 4 maja do 8 maja w grupie "Kotki" realizowane były treści programu.
"Polska to mój dom":
- Polskie symbole narodowe;
- Miasta Polski;
- Z czego słynie Polska?;
- Krajobraz Polski;
- Płynie Wisła płynie.
17 maja w naszym kalendarzu znalazł się nietypowy dzień. Był to „Dzień Telefonu Zaufania”. Chciałabym dzisiaj Wam opowiedzieć, co to takiego jest. Nim zaczniemy zajrzyjcie razem z Rodzicami do kalendarza. Sprawdźcie ile dni ma miesiąc maj, którym w kolejności jest miesiącem w roku?
Dzień Telefonu Zaufania co to właściwie znaczy? Słyszeliście kiedyś taką nazwę? Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111jest dla dzieci i młodych osób miejscem, w którym mogą rozmawiać o sprawach dla nich ważnych, o kłopotach czy trudnych sytuacjach i razem z konsultantami, czyli osobami po drugiej stronie telefonu szukać rozwiązań najtrudniejszych problemów. To miejsce w którym pracują różni specjaliści, którzy chętnie wam pomagają. Telefon zaufania „rozpoczął„ swoją pracę w 2008 roku. Czasem może nam się wydawać, że jesteśmy sami z tym wszystkim, co się dzieje, ale tak nie jest. Właśnie pod numerem 116 111 możecie znaleźć osobę, która chętnie z Wami porozmawia.
A teraz czas na pierwszą zabawę. Nazwiemy ją:
„Halo, halo..”- czyli … jak zachować się w rozmowie?
W minionym tygodniu dzieci z grupy Biedronki realizowały tematykę "W krainie muzyki". Przedszkolaki dowiedziały się, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka spełnia muzyka, wykonały swoje własne instrumenty, a także nauczyły się dbania o własny głos...Dzieci wraz z Paniami na bieżąco realizują treści zawarte w podstawie programowej, poznają litery, dokonują obliczeń matematycznych, a także rozwijają swoje pasje...
Łąka jest bardzo interesującym środowiskiem. Roślinność łąki skrywa w sobie wiele tajemnic, niespodzianek, ciekawostek, które Krasnoludki poznały. Łąka jest gęsto pokryta roślinami zielonymi; jej mieszkańcami są liczne zwierzęta, głównie owady. A oto co Krasnoludki zaobserwowały w minionym tygodniu realizując tematykę „Wiosna na łące ...i nie tylko”
Dziś prezentujemy kolejne utwory uczniów klasy VII wysławiających piękno naszej małej Ojczyzny
Mała Ojczyzna – autor: Paulina Z.
W pokoju rozbrzmiewa spokojna muzyka,
Na ścianach migają kolorowe lampki,
Pomarańczowe światło przebija się przez cienką firankę,
Kalendarz z nieprzekreślonymi dniami tygodni,
Obok stary plan lekcji zastąpiony już dawno zdjęciem w telefonie,
Zszywacz leżący na podłodze,
„Wycieczka do zoo” - opowiadanie połączone z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
Jest piękny, słoneczny dzień. Kasia i Michał wybierają się z rodzicami do zoo. Spacerują od klatki do klatki (wołamy „tup tup”). W pierwszej klatce widzą małpy. Skaczą one po gałęziach (dotykamy czubkiem języka na przemian dolnych i górnych zębów, zaczynając od prawej strony), zjadają banany (poruszamy buzią, jakbyśmy coś jedli) i wydają małpie okrzyki (wołamy „oooo”). W drugiej klatce mieszka wilk. Jest dziś bardzo zły – pokazuje zębiska pokazujemy zęby, rozciągając wargi w szerokim uśmiechu) i warczy (warczymy „wrrrr”). W trzeciej klatce osiołek wydaje osiołkowe odgłosy (wołamy „i-a-i-a-i-a”) i skacze, wymachując tylnymi kopytami (kilkakrotnie dotykamy językiem podniebienia, szeroko otwierając buzię). Następnie dzieci spotykają węża. Wąż syczy (syczymy „sss”) i wije się (wolno wysuwamy język z buzi ruchem wahadłowym – od prawej do lewej strony, następnie chowamy język tym samym ruchem).
W tym trudnym czasie dbamy też o sprawność fizyczną. Zapraszam do obejrzenia filmów.
Miłość do ojczyzny można wyrazić na wiele sposobów. Uczniowie klasy VII okazali ją w sposób poetycki. Dziś prezentujemy kolejne utwory o tematyce patriotycznej
Moja mała Ojczyzna- autor: Paulina D.
Ma ojczyzna, to mój dom,
Dużo większa niźli prom,
I to właśnie Polska jest
Moją też jest Reńska Wieś.
Wspólnota kościoła zwarcie działa,
I dla duszy i dla ciała,
Szkoła dzieci pilnie uczy,
A w GOK-u już muzyka huczy.
Wszyscy dobrze się znamy,
Po śląsku godomy, tańczymy i się wspieramy,
Są tu kury, psy i inna zwierzyna,
Tu pomoże ci chłopak i dziewczyna.
Poniedziałek 18 maja- dokładnie 100 lat wcześniej, w kamienicy przy ulicy Kościelnej, w Wadowicach, przyszedł na świat Karol Wojtyła. Z okazji setnej rocznicy urodzin Karola Wojtyły (1920 roku) postanowiliśmy przypomnieć ważniejsze momenty z życia papieża Polaka. Uczniowie klasy 8 przygotowali prezentacje na temat naszego świętego rodaka. Zobaczcie i sprawdźcie, czy pamiętacie wspomniane historie? Na jednym oddechu możemy mówić o wkładzie Karola Wojtyły w upadek komunizmu, umocnieniu katolickich wartości moralnych, zaangażowaniu papieża w dialog międzyreligijny, o pielgrzymkach, encyklikach i oczywiście duchowości. Jego nauczanie jest wciąż aktualne, zwłaszcza w pokoleniu JPII. Warto do niego sięgać, także poprzez Internet i media społecznościowe, wartościowe książki, które nam pozostawił Ojciec Święty.
Prezentacja nr 1, Prezentacja nr 2, Prezentacja nr 3, Prezentacja nr 4
Pod tym hasłem uczniowie klasy VII wyrazili swój patriotyzm tworząc wiele pięknych i wzruszających wierszy. Od dziś rozpoczynamy prezentację tych utworów wypełnionych dumą, radością i miłością do swojej Ojczyzny.
Moja Reńska Wieś – autor : Michalina F.
Lasy i pola, jezioro - Dębowa,
Domy kolorowe i kwiaty czerwone.
Wiatr tak spokojnie szumiący w oddali...
Turyści przejeżdżając przez wieś naszą radośnie się uśmiechają,
Wystarczy tylko popatrzeć na to wszystko.
Radosne, kolorowe i piękne.
Tak opisać właśnie mogę moją wieś,
Moją Reńską Wieś.
W dobie nauczania zdalnego spędzamy mnóstwo czasu przed ekranem komputera, telefonu czy tableta. Wielu zapewne wykorzystuje te dobra naszych czasów nie tylko do nauki, ale także do spędzania wolnego czasu. Granie, przeglądanie portali społecznościowych, oglądanie filmów – to być może są sposoby na odpoczynek od nauki, ale nie od ekranu. To zdecydowanie nie jest relaks dla naszego wzroku, który w tych tygodniach szczególnie mocno jest eksploatowany. Należy zatem pamiętać o higienie pracy wzrokiem. Drogie dzieci, drodzy rodzice, uczniowie i nauczyciele:
W dniu 8 maja obchodziliśmy Dzień Bibliotekarza i Biblioteki! Część przedszkolaków stanęła na wysokości zadania i pokazała nam swoją ulubioną książeczkę. Dziękuję bardzo za pomysłowe ekspozycje waszych książeczek. Widać, że lubicie je, dbacie o nie. Starajcie się, by Wasza biblioteczka była uporządkowana i estetycznie zaprezentowana. Pamiętajcie: dotykamy książeczek tylko czystymi rękami, nie zaginamy kartek, a jeśli chcemy przerwać czytanie, używamy zawsze zakładek!! Nie zapomnijcie " książka to najlepszy przyjaciel dziecka..."
Szanowni Rodzice, zachęcam do przeczytania Waszemu dziecku bajki psychoedukacyjnej zamieszczonej poniżej. Wskazane byłoby zapytać dziecko o wrażenia i odczucia po jej przeczytaniu.
Mały Miś
Był piękny słoneczny dzień. Mały Miś obudził się wcześnie rano i pobiegł nad rzekę umyć ząbki. Kiedy pochylił się nad błyszczącą w promieniach słońca taflą krystalicznej wody zauważył, że ktoś siedzi na jego uszku. – Kim jesteś? – zapytał Miś. – Jestem Złaczek, jeśli chcesz będę twoim przyjacielem i nigdy cię nie opuszczę. Miś ucieszył się i z nowym przyjacielem wyruszył do lasu na wycieczkę. Na pięknej polanie spotkali starego przyjaciela Misia – Jeża. – Jak się masz Misiu? – zapytał wesoło Jeż. – Rzuć w niego szyszką – szepnął Misiowi do ucha Złaczek. Miś niewiele myśląc spełnił prośbę nowego kolegi. Jeżykowi zrobiło się przykro i szybko schronił się w swojej norce.
Ćwiczenia artykulacyjne skierowane są głównie do pacjentów, którzy rozpoczynają przygodę z terapią logopedyczną. Jednak nigdzie nie jest powiedziane, że taka zabawa ma ominąć pozostałych. W żadnym wypadku! Każdy kto tylko chce może ćwiczyć buzię, by jego artykulacja stała się bardziej wyraźna. Poza tym, ćwiczenia te można potraktować jako propozycję zabawy, spędzenia wspólnie czasu, zwłaszcza teraz kiedy jesteśmy w domach.
Poniżej podaję zestaw ćwiczeń artykulacyjnych, które wzmocnią mięśnie warg policzków, wypracują prawidłową pozycję wertykalno – horyzontalną języka. Ćwiczeniom oddechowym, które są również bardzo ważne poświęcę więcej miejsca w osobnym artykule. Życzę wesołej zabawy i śmiechu do rozpuku!
Ćwiczenia mięśni warg i policzków:
Dzisiaj | 1710 | |
Wczoraj | 2585 | |
Miesiąc | 38819 | |
Wszyskie | 2550354 |