W drugim semestrze roku szkolnego wolontariusze rozpoczęli akcję Serce na klamerce, czyli zbiórkę karmy dla zwierząt z przytuliska. Przygotowali klamerki z serduszkami i zbierali karmę oraz suchy chleb. Oczywiście z wiadomych przyczyn akcja została przerwana, jednak zebrane do połowy marca dary zostały odwiezione. Pomimo, że akcja trwała bardzo krótko, darów było sporo: puszki z mokrą karmą dla kotów i piesków, sucha karma i wysuszony chleb dla koników. Bardzo serdecznie dziękuję dzieciom za ich ogromne serca.
Rozwój mowy nie jest odrębny, odizolowany od innych sfer rozwojowych dzieci. Wspieranie wszechstronnego ich rozwoju polega na oddziaływaniach na wszystkie sfery
w taki sposób, by jak najpełniej uczyć i wykorzystywać możliwości najmłodszych. Uczymy się całe życie, z tą różnicą, że jesteśmy na różnych etapach w rozwoju. Warto systematycznie ćwiczyć nasz mózg, bo to zaprocentuje w przyszłości. Jest wiele pozycji książkowych z gotowymi przykładami ćwiczeń. Podobnie jest „w sieci”, gdzie istnieje mnóstwo stron, portali, blogów, które podsuwają nam pomysły co robić, by wspierać rozwój dzieci młodszych i tych starszych. Dziś polecam kilka ciekawych zadań, które nie tylko są korzystne dla dzieci, patrząc okiem logopedy, ale rozwijają także motorykę małą i dużą, doskonalą pracę ręki, koordynację wzrokowo – ruchową, uczą koncentracji uwagi, kreatywnego myślenia, rozwijają słownictwo.
Hot 16 challeng to inicjatywa wiodąca obecnie prym na kanałach muzycznych. Zapoczątkował ją Solar- polski raper. Wyzwanie polega na nagraniu 16 wersów pod dowolny podkład muzyczny i nominowanie do akcji kolejnych osób, które na wykonanie zadania mają 72 godziny. W wyzwaniu nie chodzi tylko o nagranie utworu, ale o wsparcie lekarzy i szpitali walczących z pandemią koronawirusa. Wraz z Hot 16 challeng ruszyły zbiórki, na które można wpłacać datki. Nasi uczniowie również włączyli się w powyższą akcję. Nagrali swoje rymy pokazując jakie mają wielkie i dobre serca. Zamiast bezproduktywnie spędzać czas tylko przed komputerem stworzyli przesłanie podczas którego pokazują, że warto być dobrym i pomagać innym. Skupili się także na wsparciu pana Leszka dla którego cała zaangażowana społeczność szkolna szuka niespokrewnionego dawcy szpiku. Jesteśmy dumni z postawy naszych uczniów. Zapraszamy do wysłuchania rymów stworzonych przez uczniów ZSP w Reńskiej Wsi
Od 11 maja do 15 maja w grupie „Kotki” realizowane były treści programu.
- Instrumenty muzyczne,
- Mała orkiestra,
- Muzyka wokół nas,
- Muzyka okolicznościowa,
- Jak dbać o słuch?.
Uczniowie podczas pobytu w domach nigdy się nie nudzą, a wręcz przeciwnie-są bardzo kreatywni. Czasem odkrywają w sobie nowe talenty, które do tej pory nie były znane. Literacka twórczość naszych uczniów była często prezentowana na stronie internetowej naszej szkoły. Zwykle inspiracją była tematyka zajęć języka polskiego, ale tym razem prezentujemy spontaniczny utwór uczennicy klasy VII- Pauliny Z. pod tytułem „Kot”
Paulina Z. - Kot
Czym wprawdzie jest kot?
Świeci oczami w nocy
Odpoczywa w blasku światła słonecznego
Macha ogonem od zadowolenia
Rusza uszami aby lepiej słyszeć nadchodzące niebezpieczeństwo
Rozpoznaje przyjaciela po zapachu
Mruczy aby oznajmić jak przyjemnie się czuje...
Lecz czym wprawdzie jest kot?
Nigdy nie potrafiłam pojąć co czują te stworzenia….
W minionym tygodniu Biedronki celebrowały uroczystości swoich Rodziców. Śpiewały piosenki o rodzicach, zapoznały się z nowymi tematycznyni wierszami, wykonały " Drzewko miłości dla mamy", rysunek rodziny, ćwiczyły rączki poprzez zadania grafomotoryczne, układały sylaby i wyrazy, a także tworzyły zbiory matematyczne.
Minął kolejny tydzień w którym Krasnoludki świętowały Dzień Rodziny ,Dzień Mamy…….
Uczestniczyły w zabawie badawczej Jak powstaje deszcz oraz wzbogaciły swoją wiedzę na temat Jak powstaje tęcza. W przedszkolu też nie ma miejsca na nudę, chociaż jest nas mało. Dzieci inicjują zabawy swobodne z dostosowaniem się do norm i reguł obecnie panujących. Podejmują zabawy w kącikach tematycznych, zabawy stolikowe, konstrukcyjne, plastyczne według własnych potrzeb i zainteresowań. Dzieci nieobecne w przedszkolu gorąco pozdrawiamy i tęsknimy za wami i wspólnymi zabawami.
W maju ołtarzyki i kapliczki zakwitają bajecznie kolorowo. Czasem jest to figurka, czasem obrazek otoczony kwiatami, na niektórych ołtarzykach pali się świeczka. Dzieci zanoszą swojej Matce najpiękniejsze kwiaty. Być może, codziennie wieczorem, modliły się przed Jej wizerunkiem, uwielbiając śpiewem i modlitwą. Niektóre dzieci na pewno tak się modliły. Ten najpiękniejszy miesiąc w roku ofiarujemy właśnie Maryi.
Każdy dzień jest Dniem Dziecka Z OKAZJI DNIA DZIECKA BAWCIE SIĘ PONIEWAŻ "KIEDY ŚMIEJE SIĘ DZIECKO, ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT"- Janusz Korczak......
Opowiadanie „Mądrość serca”, (red. M. Porębskiej i A. Sujka); poprawki : Sylwia Kustosz
„Historia tęczy”. Kiedyś, bardzo dawno temu, wszystkie kolory świata zaczęły się sprzeczać. Każdy z nich utrzymywał, że jest najpiękniejszy, najważniejszy, najpotrzebniejszy. Zieleń powiedziała:- Jest oczywiste, że jestem najważniejszym kolorem. Jestem piękna i nie ma beze mnie wiosny, ani lata. Jestem kolorem trawy, drzew, liści. Beze mnie świat byłby smutny. Przerwał jej niebieski:
- Patrzysz tylko na ziemię; a co z morzem i niebem? To ja nadaję im kolor. Ja pomalowałem caluteńkie niebo, każdą rzekę, jezioro, morze, ocean. Jestem niezbędny i najważniejszy! Kolor żółty uśmiechnął się swoim zwyczajem: - Jesteście wszystkie bardzo ważne, ale to ja przynoszę światu uśmiech, radość, ciepło. Słońce jest żółte, księżyc jest żółty, gwiazdy są żółte. Wszystko, co pomaluję jest takie piękne, że wszyscy patrzą na to z zachwytem! Czerwień nie mogła znieść tego długiego wywodu: - Ja jestem ponad wami wszystkimi bo ja jestem kolorem serca – miłości. Jestem też kolorem ognia. Daję ludziom ciepło. Beze mnie nie można się obejść! Spór kolorów trwał i coraz bardziej się wzmagał. Nagle na niebie pojawiła się wielka czarna chmura i powiedziała: - Jesteście niemądre kolory! Wszystkie jesteście piękne, jak motyle, jak kwiaty. Tak mi smutno jak słucham waszej kłótni! I chmura zaczęła płakać gęstym deszczem. W tej chwili na niebie po jawiło się słońce i powiedziało: - Nie płacz chmuro, a wy kolory, przestańcie się kłócić. Weźcie się za ręce i namalujcie na niebie coś pięknego razem, aby było widać was wszystkie. - Kolory zaczęły malować na niebie różnobarwne pasy i tak powstała tęcza. Na jej widok chmurka się uśmiechnęła, a kolory zobaczyły, że każdy z nich jest piękny i niezastąpiony i wspaniale wyglądają razem! Na pamiątkę tej chwili za każdym razem, gdy słońce chce pocieszyć kropelki spadającego deszczu, na niebie pojawia się tęcza
W zeszłym tygodniu Biedronki wraz z paniami uczyły się rozpoznawać emocje i je nazywać. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób można sobie radzić z trudnymi odczuciami oraz jak bardzo ważne w życiu są pozytywne chwile. Biedronki układały także rytmy związane z emocjami, tworzyły emocjonalne stworki, domino oraz obrazowały sytuacje w których były szczęśliwe. Dziękujemy rodzicom naszych Biedronek za zaangażowanie.
W tym tygodniu wraz z dziećmi rozmawialiśmy zdalnie o Egzotycznych Zwierzętach. Przedszkolaki rozwiązywały zagadki, słuchały wierszy i opowiadań o zwierzętach żyjących w Afryce, Indiach czy Australii. We czwartek wspólnie wybraliśmy się do ZOO. Rozmawialiśmy o tym: Co to jest ogród zoologiczny?, Dlaczego ludzie zakładają ogrody zoologiczne? czy Jak należy zachowywać się w zoo? Podczas zajęć plastycznych dzieci rozwijając własną wyobraźnię i kreatywność tworzyły własne egzotyczne zwierzęta .
Uczniowie klasy VII w niezwykły sposób wyrazili piękno i miłość do swojej Ojczyzny. Dziś prezentujemy ostatni już utwór z tego cyklu
Polska- Ojczyzna moja! - autor: Anna P.
Moją ojczyzną jest Polska ziemia!
Nigdy nie zechcę jej zmieniać,
Ona zawsze będzie dla mnie jak Matka,
Tu na ziemi jest moja chatka.
Mojej Ojczyźnie miłość darzę,
Serce swe złożę jej nad ołtarzem,
Kocham ją szczerze, i mam zamiary,
Dzisiaj | 1464 | |
Wczoraj | 3061 | |
Miesiąc | 40382 | |
Wszyskie | 2463713 |