Od 15 kwietnia do 17 kwietnia w grupie "Kotki" realizowane były treści programu: Praca rolnika
- "Na polu",
- "Polne rośliny",
- " Jak powstaje chleb?".
Przedświąteczne nauczanie zdalne języka niemieckiego zdominowane było atmosferą Świąt Wielkanocnych. Uczniowie klas I-II przygotowywali kartki i życzenia w języku niemieckim. Jak zwykle nie zawiodła wyobraźnia, a kartki wyszły przepiękne. Frohe Ostern!
Bieżący tydzień pracy zdalnej upływa nam na tematach związanych ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi. Biedronki aktywnie realizują wszystkie pomysły swoich pań. W tym tygodniu dzieci wykonały zajączki z rolek papieru, ozdobiły wielkanocne koszyczki, a także włączyły się w swoich domach do przygotowań świątecznych poprzez wspólne sprzątanie. Życzymy dużo zdrowia w nadchodzącym czasie, a Święta Wielkanocne niech będą przyjemnym czasem celebrowanym w najbliższym gronie.
Uczniowie na zajęciach języka angielskiego dali się ponieść świątecznej atmosferze. Głównym celem było wzbogacenie wiadomości na temat słownictwa oraz tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi, rozwijanie samodzielności i aktywności twórczej oraz wzmacnianie wzajemnych relacji w rodzinie. Dzięki technologii informacyjnej uczniowie mogli śpiewać piosenki, rozwiązywać zadania interaktywne, a także wykonywać prace plastyczne połączone ze znajomością języka w postaci boksu sensorycznego, a także kartek wielkanocnych.
Dla wszystkich uczniów w tym trudnym czasie nauka języka angielskiego jest obecnie możliwa. Dzięki rozwojowi techniki, możemy uczyć się w domowym zaciszu. Poszerzamy wiedzę we własnym tempie, sami decydujemy od czego zaczynamy naukę języka angielskiego. Uczniowie klas I- III na zajęciach zdalnych z języka angielskiego mają wiele możliwości rozwijania kompetencji językowych, ze względu na zasób, który oferuje internet. Uczniowie rozwijają, oraz utrwalają sprawności językowe poprzez ciekawe platformy, aplikacje interaktywne w tym edunect, wykonują ćwiczenia zadaniowe. Z pomocą nauczyciela poszerzają, i utrwalają słownictwo przy użyciu fiszek internetowych, oraz kanałów edukacyjnych. Rodzice, oraz uczniowie dzięki komunikacji internetowej są w stałym kontakcie z nauczycielem, który w wyznaczonym czasie konsultacji chętnie służy pomocą, oraz wskazówkami.
Podczas trwania nauki zdalnej w Zespole Szkolno – Przedszkolno w Reńskiej Wsi dzieci i uczniowie w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej korzystają z opieki logopedy szkolnego i tyflopedagoga. Taka terapia znacznie różni się od spotkania twarzą w twarz z terapeutą. Nie mniej jednak w sytuacji w jakiej się wszyscy znajdujemy, radzimy sobie dobrze.
Logopeda, czy tyflopedagog jest wsparciem nie tylko dla dzieci i uczniów zakwalifikowanych na zajęcia poszczególne zajęcia, ale również dla rodziców. Większość z podopiecznych ćwiczenia wykonuje właśnie z rodzicami, którzy na ten czas stają się również terapeutami w swoich domach. W ramach wsparcia dla Was drodzy rodzice, uczniowie dzieci – poniżej linki do ciekawych stron, z których można czerpać pomysły i fajnie się bawić podczas kształcenia na odległość.
Uczniowie klas 1-3 wykonali przepiękne kolorowe palmy wielkanocne, którymi pragną się trochę pochwalić. Palmy przypominają nam uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy. W tym roku nieco inaczej obchodziliśmy Niedzielę Palmową, co nie oznacza, że nie można palemek przygotować.
W procesie rozwoju psychicznego i społecznego dziecka niezmiernie istotna rola przypada zabawie. Dobra zabawa jest dziecku potrzebna jak jedzenie, ubranie, sen. Dobra zabawa to taka, która oprócz sprawiania radości jednocześnie uczy i rozwija. Podstawowym jej warunkiem są: odpowiednie miejsce, czas i dobrze dobrane zabawki, a oprócz tego naturalne zainteresowanie i zaangażowanie.
W minionym tygodniu Panie z najstarszej grupy przedszkolnej udostępniały dzieciom treści związane ze wszystkim, co dzieje się na wiejskim podwórku. Dzieci zbudowały swoje własne gospodarstwa, wykonały prace plastyczne związane ze zwierzętami hodowlanymi, wysłuchały tematycznych piosenek i rozwiązały zadania matematyczne. Oczywiście nie zapomniały tez piosenek w języku niemieckim. Dziękujemy bardzo dzieciom i Rodzicom za zaangażowanie.
Zdalne nauczanie w przedszkolu. Grupa "Kotki" w tym tygodniu realizowała temat "Zwierzęta na wiejskim podwórku".
Dzieci i uczniowie z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Reńskiej Wsi już od trzech tygodni pracują intensywnie w swoich domach. Edukacja jest kontynuowana na odległość
z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W taki sam sposób odbywają są też zajęcia logopedyczne. Dzieci otrzymują do domu ćwiczenia oraz polecenia. Są to proste zadania
w formie zabawowej, które mogą być nie tylko obowiązkiem, ale także ciekawą formą spędzenia czasu z domownikami. Otrzymują ciekawe linki z filmami instruktażowymi jak ćwiczyć, propozycje gier planszowych do wydrukowania lub samodzielnego narysowania według wzoru, przykłady ćwiczeń oddechowych, artykulacyjnych i masę innych ciekawych form doskonalenia i rozwijania prawidłowej wymowy. Ważne jest, by nie przerywać prowadzonej terapii, zwłaszcza jeśli pojawiły się pierwsze efekty, które trzeba utrwalać. Mamy nadzieję, że proponowane aktywności pomogą Wam oderwać się na chwilę od otaczającej nas trudnej rzeczywistości. Drodzy rodzice, dziękujemy Wam bardzo za trud jaki wkładacie w edukację Waszych pociech w domach. Życzymy dużo zdrowia i mamy nadzieję na szybkie „do zobaczenia”!
Chcemy Was zaprosić do niezwykłej przygody z Pismem Świętym. Szczególnie w tym czasie, kiedy jest w nas tyle lęku i niepewności związanej z koronawirusem. Szukajmy nadziei i pocieszenia w Słowie Bożym. Celem projektu jest zetknięcie się, rozczytanie i poznanie ksiąg Pisma Świętego. Kiedy przeżywamy w Polsce stan zagrożenia epidemicznego, chcemy zjednoczyć się wszyscy razem w naszej diecezji, zawiązać wspólnotę, która łączy się poprzez czytanie i przepisywanie Biblii. Teraz, kiedy wykonujemy ministerialne zalecenia, aby pozostać w domu, mamy więcej czasu - wykorzystajmy ten czas na poznanie „listu Pana Boga do człowieka”, jakim jest właśnie Biblia. Nie możemy również przejść obojętnie wobec apelu papieża Franciszka, który skierował do każdego z nas takie słowa: „Ilu z Was spędza dwie minuty dziennie na czytaniu Ewangelii? Dwie minuty! Weź małą księgę Ewangelii. Noś ją w kieszeni lub torebce. Kiedy jesteś w autobusie, metrze lub pociągu, gdy jesteś w domu, otwórz i czytaj przez dwie minuty. Spróbuj! Zobaczysz, jak zmieni się Twoje życie, ponieważ spotkasz Jezusa. Spotkasz się ze Słowem”.
Dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Zwykłe przedmioty stają się niezwykłe, z każdej sytuacji wyciąga się lekcję, którą pamięta się (nawet podświadomie) przez całe życie. Kreatywność dziecka bierze się przede wszystkim z jego wyobraźni – a to procentuje w dalszym życiu: w szkole, na studiach, a także w pracy. Uczniowie klasy III swoją wyobraźnię przełożyli na papier i stworzyli przepiękne rysunki używając jako główny motyw swoją dłoń.
Dzisiaj | 2222 | |
Wczoraj | 1142 | |
Miesiąc | 2222 | |
Wszyskie | 2182857 |