Dla najmłodszych stanowi symbol przyjaźni, relacji międzyludzkich i radości wspólnego przebywania. W tym dniu, w grupie "Kotki" próbowaliśmy odpowiedzieć na pytania :" Czym jest miłość? ", "Kogo kochamy?", "Jak okazujemy miłość?" Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały walentynkę, aby później móc nią obdarować ukochaną lub lubianą osobę.
" Mam serduszko, wielkie serce, spójrz jakie czerwone. Kogo kocham, kogo lubię rzucę w jego stronę. Ciebie kocham, Ciebie lubię, Ciebie pocałuję. A czerwone serduszko dziś wszystkim podaruję" "Krasnoludki" pozdrawiają walentynkowo.
Czwartek nasze „Kotki” kultywując tradycję tłustego czwartku piekły faworki. Pod bacznym okiem pań, zachowując wszelkie zasady bezpieczeństwa dzieci samodzielnie „wyczarowywały” faworki. W trakcie pieczenia zapoznały się ze zwyczajami i tradycjami „tłustego czwartku”. Na zakończenie wszyscy z wielkim apetytem „pałaszowali” upieczone faworki oraz przepyszne oponki Babci Wiolety. Bardzo dziękujemy.
Wydaliśmy dla Państwa kolejny numer naszego miesięcznika „Przedszkolaczek”. Można w nim przeczytać:
- Ciekawostki o karnawale.
- Artykuł o Babci i Dziadku.
- Obowiązki małych/ dużych przedszkolaków.
-oraz w ramach projektu „Piękna Nasza Polska Cała” zimową bajkę.
Znaleźć go można w zakładce aktualności. Wersję papierową do nabycia u wychowawców przedszkola.
Biedronki obchodziły Europejski Dzień Numeru 112. Dowiedziały się jak bezpiecznie zachować się w domu i w przedszkolu oraz poza domem. Przedszkolaki zobaczyły bajkę gdzie Miś Poli przybliżył dzieciom zasady bezpieczeństwa oraz jak udzielać pierwszej pomocy, jak zaopatrzyć małe rany. Dzieci przypomniały sobie najważniejsze numery alarmowe oraz dowiedziały się, że na numer 112 można dzwonić zarówno z telefonów stacjonarnych jak i komórek że jest to jeden europejski numer alarmowy który został wprowadzony po to, by umożliwić wszystkim Europejczykom wezwanie pomocy używając 112 bez względu na to w jakim kraju się znajdujemy. Na koniec dzieci utrwaliły wiedzę w Quizie prawda- fałsz oraz pokolorowały pojazdy ratunkowe.
Czy naukę programowania można zacząć już w przedszkolu? Tak, bo od najmłodszych lat dzieci uczą się logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych zdolności koncentracji. Czy chcemy, czy nie, wszyscy żyjemy w świecie pełnym kodów. Na przykład litery to kody językowe, a cyfry – kody liczbowe. W naszym przedszkolu też bawimy się w kodowanie. Kodowanie podobne jest do budowania z klocków. Uczymy się układając na kolorowej macie kartoniki z obrazkami, wykorzystujemy kolorowe plastikowe kubeczki, które dzieci układają według wzoru (kodu) zaproponowanego przez nauczycielkę, albo realizują własne pomysły. Zabawy z kodowaniem są pełne radości: otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu przedszkolaki rozwijają się społecznie. Zatem zachęcam do obejrzenia galerii.
Maluszki miały dziś okazję do podglądania co ciekawego działo się w naszej kuchni. Tłusty czwartek a więc pączki. Pani Brygida pod czujnym okiem maluszków prezentowała cały proces powstawania pączka. Pachniało w całym przedszkolu, a upieczone pączki smakowały wyśmienicie.
Tłusty czwartek rozpoczyna ostatni tydzień karnawału. Aby tradycji stało się zadość Panie z grupy Biedronek zakupiły swoim wychowankom przepyszne pączki. Uśmiechnięte buźki ze śladami marmolady tylko świadczą o tym, jak wesoło nam się zaczął dzisiejszy dzień.
Dziś sala maluszków zamieniła się we włoską pizzerię. Przedszkolaki bawiąc się w kucharzy przygotowały prawdziwe pizzerki. Wielką frajdę dzieciom sprawiły już same przygotowania: smarowanie sosem pomidorowym, nakładanie ulubionych składników i posypywanie serem. Gdy wszystko było już gotowe, pizza powędrowała do kuchni, aby się upiec. Zapach pieczonej pizzy rozchodził się po całym przedszkolu robiąc apetyty i dużym i małym. Dzieci były przeszczęśliwe zabierając pizzerki do degustacji domowej z rodzicami.
Bal karnawałowy dla przedszkolaków to niezwykły, długo wyczekiwany dzień. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Tak też było dziś w grupie maluszków. Dzieci pięknie poprzebierane świetnie się bawiły przy rytmicznej i skocznej muzyce. Na sali, podczas pląsów, było bardzo wesoło oraz kolorowo. Uśmiech nie znikał z dziecięcych twarzy, mimo chwilowego zmęczenia. Nie zabrakło również konkursów, w których przedszkolaki chętnie uczestniczyły. Rodzicom dziękujemy za zorganizowanie słodkiego poczęstunku.
Policjanci w ramach projektu „Maluchu bądź bezpieczny w ruchu” przekazali uczniom cenne wskazówki na temat bezpiecznego poruszania się na drodze do szkoły i ze szkoły. W szczególności zwrócili uwagę na jakże ważny aspekt, a mianowicie zachowanie ostrożności w kontaktach z dorosłymi których nie znają. Młodzi słuchacze w trakcie rozmowy z policjantami mogli zadawać pytania dotyczące bezpieczeństwa oraz jazdy na rowerach, aby zapewnić sobie bezpieczną drogę do szkoły.
Za oknem zima w pełni, mróz szczypie w nos. Aby się nie przeziębić, ważne są zimowe ubrania. Dlatego dzieci w ramach projektu „Dwujęzyczna Opolszczyzna” poznały słownictwo związane z zimową garderobą. Głównym celem zajęć jest przede wszystkim motywowanie dzieci, stwarzanie sytuacji sprzyjających odkrywaniu świata, jak i wykorzystaniu naturalnych predyspozycji dziecka do rozwijania umiejętności językowych. Zajęcia inspirują do działań twórczych oraz wyzwalały dziecięcą wyobraźnię. Dzieci rozwijają nie tylko kompetencje językowe, ale także pewność siebie i wiarę we własne możliwości.
FunFloor EDU jest doskonałym rozwiązaniem wspomagającym naukę na wczesnym etapie edukacji zaczynając od nauki prostych czynności, poprzez naukę literek, cyferek, owoców, zwierząt. Zajęcia edukacyjne przeplatane z grami tworzącymi pakiet Fun sprawiają że nauka jest niezwykle ciekawa i angażująca wszystkie dzieci. Taką,, podłogę interaktywną posiadamy w naszym przedszkolu w grupie ,, Kotki''.
Na czym polega integracja sensoryczna ? We wczesnych etapach życia dziecka mogą pojawić się deficyty czyli nieprawidłowości w układzie nerwowym związane z procesem organizacji wrażeń zmysłowych, takich jak wzrok, słuch, węch, smak, dotyk. Dzięki specjalnej terapii sensorycznej, która polega na odbieraniu bodźców zmysłowych, można ćwiczyć i wspomagać prawidłowy rozwój. Proces powstawania integracji sensorycznej rozpoczyna się już w okresie płodowym. Jednak najintensywniej przebiega w pierwszych 3 latach życia dziecka i trwa do około 7 roku życia. Dzięki integracji sensorycznej możemy prawidłowo odbierać oraz interpretować bodźce zmysłowe. W ten sposób wiemy jak reagować adekwatnie do zaistniałej sytuacji. Tak ważne jest więc to, aby między innymi już w przedszkolu zostały podjęte pewne działania, mające na celu prawidłowy rozwój dziecka. My nauczyciele, staramy się więc zapewnić dziecku odpowiednie warunki do pełni jego rozwoju. Urozmaicać zajęcia dydaktyczne przez zastosowanie specjalnych pomocy do zabaw sensorycznych. Dzieci uwielbiają tego typu zajęcia a roześmiane ich buzie i chęć uczestniczenia w nich właśnie o tym świadczą.
W piątek 29 stycznia w grupie "Kotki" od rana było bardzo wesoło. Pięknie przebrane dzieci z dumą prezentowały swoje stroje. Przedszkolaki z ochota uczestniczyły w tańcach i zabawach. Dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych strojów oraz poczęstunku.
29.01.2021 r. w naszej grupie odbył się bal karnawałowy na którym pojawiły się wszelkie możliwe postacie z bajek. Biedne panie początkowo nie zorientowały się gdzie podziały się ich przedszkolaki! Zabawie, śmiechom i tańcom nie było końca! Nawet zakodowane baloniki w migu zostały rozwiązane. A słodki poczęstunek i pyszne soczki tylko spotęgowały wyśmienity nastrój dzieci. Dziękujemy Rodzicom za pomoc w zorganizowaniu balu i przygotowaniu poczęstunku.
Od 08.02.2021 do 08.03.2021- uruchomienie rekrutacji dla rodziców. Przyjmowanie zgłoszeń/ wniosków kandydatów ubiegających się do szkoły. Przyjmowanie wydrukowanych zgłoszeń w placówce obwodowej lub wniosków wraz z załącznikami w placówce pierwszego wyboru http://www.zsprw.pl/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=7:rekrutacja-do-szkoly&Itemid=134
Od 12.03.2021 do 15.03.2021 -weryfikacja wniosków;
22.03.2021- ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych;
Od 26.03.2021 do 02.04.2021 -potwierdzenie przez rodziców woli zapisu dziecka do placówki, do której zostało zakwalifikowane przez złożenie pisemnego oświadczenia woli;
07.04.2021- podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
Od 18.02.2021 do 26.02.2021 - Potwierdzenie przez rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola, woli kontynuowania edukacji przedszkolnej w kolejnym roku szkolnym – rodzice składają pisemną deklarację (deklaracja dostępna na stronie internetowej http://www.zsprw.pl/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=4:rekrutacja-do-przedszkola&Itemid=134 ).
Od 01.03.2021 do 15.03.2021- Uruchomienie rekrutacji dla rodziców dzieci nowo przyjętych. Przyjmowanie wniosków wraz z załącznikami do przedszkola (http://www.zsprw.pl/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=4:rekrutacja-do-przedszkola&Itemid=134).
Od 23.03.2021 do 29.03.2021- Weryfikacja wniosków
07.04.2021- Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
Od 12.04.2021 do 16.04.2021 Potwierdzenie przez rodziców woli zapisu dziecka do placówki, do której zostało zakwalifikowane poprzez złożenie pisemnego oświadczenia woli.
19.04.2021 Podanie do publicznej wiadomości poprzez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/terminy-rekrutacji-do-szkol
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/funkcjonowanie-szkol-od-1-lutego
Realizując tygodniową tematykę w grupie maluszki ”Bal w przedszkolu”, każdego dnia starano się aby było balowo. Były konkursy ,zabawy, zagadki, dużo śpiewu tańca i muzyki. Uśmiechnięte buzie Krasnoludków świadczą o tym, że zabawa była super. Teraz czekamy na prawdziwy bal…...
Dnia 18 stycznia najstarsza grupa Biedronki obchodziła Dzień Bałwana. Niestety tego dnia nie udało nam się pójść na boisko szkolne by ulepić prawdziwego bałwana, ale do dobrej zabawy nie zawsze potrzebny jest prawdziwy śnieg. Przedszkolaki zgniotły gazetę i uformowały z niej kulki, by wspólnymi siłami ułożyć bałwanka. Następnie poznały wiersz o 8 bałwankach, podczas którego zapoznały cyfrę 8. Na samym końcu odbyła się bitwa na śnieżki. Niekiedy mała rzecz wyzwoli więcej radości i uśmiechu na twarzach dzieci.
Dzisiaj | 29 | |
Wczoraj | 556 | |
Miesiąc | 42402 | |
Wszyskie | 2553937 |