pojazdyRozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej „Wakacje”.

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

 Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdża już na stację.

 Lato wreszcie się zaczęło. Czas rozpocząć więc…

(wakacje)

 

Słuchanie opowiadania E. Stadmüller „Wakacje”.

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt. – Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie. – Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki? – Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz. – Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek. – To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku. – I będzie plaża! – zawołała Ada. – I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu. – Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato. – Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio. – Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało… – I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek. – Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo. – Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem. – Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada. – Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia. – Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek. – W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć. – Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania .Rodzic zadaje pytania:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje? – Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek? – Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi? – Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje? – Czym można podróżować w czasie wakacji?.

Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji.

Dzieci podają ich nazwy, mówią, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie Rodzic podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dzieci wskazują odpowiednie pojazdy.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „ Czym podróżujemy?”:

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.

- wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą;

- zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu

- wsiada do samolotu

-samolot startuje (dziecko kuca), unosi się ( biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca)

-wsiada do pociągu

- dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka (maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania)

„ Żaglówki na jeziorze”- praca plastyczna. Dla dziecka: okrągły talerzyk papierowy, farby, pędzel, kubeczek z wodą, dwa trapezy i trójkąty wycięte z papieru kolorowego, klej. Dziecko maluje połowę talerzyka papierowego na żółto, a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części układa i przykleja żaglówki: z dwóch trójkątów i trapezu jako podstawy (bez nazywania figur geometrycznych).

EduNect Logo Poziome

Dyplom Julia Wojtkowiak

ddpartnerprogramu

bezpieczna droga do szkoly logo

epodreczniki

banner kula

sieciaki logo

geoserwis mapy

kartarow

button4

Odwiedziny:

DzisiajDzisiaj514
WczorajWczoraj972
MiesiącMiesiąc3706
WszyskieWszyskie514119
Statistik created: 2020-07-05T12:51:50+00:00